Verkkosivujen optimointi nostaa sijoituksia hakukoneissa ja saa asiakkaat palaamaan sivuillesi uudestaan ja uudestaan.
Käyttäjätutkimus
Käyttäjätutkimus kirkastaa asiakasnäkökulman ja antaa lähtöpisteen koko optimointiprosessille.
Tutkimusta tehdään asiakaskyselyiden ja käyttäjätestien kautta ja hyödynnetään myös jo olemassa olevaa dataa.
Saavutettavuus
Saavutettavuusoptimoidut verkkosivut huomioivat myös toimintarajoitteiset käyttäjät.
Optimoinnissa noudatetaan EU:n saavutettavuusdirektiiviä.
Lue lisääKonversio-optimointi
Konversio-optimointia tehdessä tutkimme ja tarkkailemme sivustoa ja sivustolla tapahtuvaa liikennettä ja selvitämme miten sivustosta saa maksimaalisen määrän tuloksia irti.
Lue lisääNopeusoptimointi
Nopeasti latautuvia sivuja on mukava käyttää ja Googlekin huomioi nykyään latautumisnopeuden.
Nopeusoptimointiin sisältyy mm.
- Välimuistitus
- Tiedostojen kompressointi pienemmäksi
- Nopeasti latautuva tiedostorakenne
- Lazy loading
- Nopeat palvelimet
Käyttäjäkokemuksen optimointi
Käyttäjäkokemus muovataan vastaamaan sivuilla vierailevan henkilön odotuksia.
Nopeasti latautuva selkeä verkkosivusto on oikealla tavalla huomaamaton.
Lue lisääTekstisisällön optimointi
Hyvin kirjoitettu teksti opastaa ostopolulla ja siitä löytyy vaivatta haluttu tieto.
Tekstiä optimoidaan kolmesta näkökulmasta
- Käyttäjäkokemus:
Teksti opastaa ja keskustelee käyttäjän kanssa. - Konversio-optimointi:
Teksti ohjaa kohti konversiotapahtumaa. - Hakukoneoptimointi:
Hakukoneiden suositusten mukaan laadittua ja ryhmiteltyä tekstisisältöä.
Hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimoinnissa on kaksi puolta. Sivuston sisäinen tekninen ja on-page -optimointi ja ulkoa päin tulevien linkkien metsästys.
Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi ja sen tulokset näkyvät viikkojen tai kuukausien viiveellä.
Lue lisääSkaalautuvuus
Laajojen sivustojen ja verkkokauppojen on tärkeää pystyä kasvamaan ja mukautumaan.
Skaalautuvuutta vahvistetaan seuraavilla toimenpiteillä
- Riittävän järeät palvelimet tai pilvi
- Horisontaalinen skaalautuvuus (useita palvelimia rinnakkain)
- Osioidut ja optimoidut tietokannat
- Käytetään vain pitkäikäisiä frameworkejä ja kirjastoja
- Selkeästi organisoitu tiedostonhallinta
- Modulaarinen rakenne
- Front-end -komponenttikirjasto
Verkkosivujen optimoinnin ylläpito
Verkkosivujen optimoinnin ylläpito on elintärkeää menestyksellesi, koska kilpailijasi pyrkivät jatkuvasti optimoimaan sivustonsa sinua paremmin ja viemään osuuden sivuilla tapahtuneista vierailuista ja konversioista. Järkähtämättömällä optimointiprosessilla varmistamme ettei näin pääse käymään ja säilytät etulyöntiasemasi.
Optimointia ei tule tehdä vain kerran puolessa vuodessa vaan verkkosivuston tuottamaan dataan on reagoitava reaaliajassa. Käyttäjäkokemusta, konversio-optimointia ja hakukoneoptimointia kehitetään systemaattisesti eteenpäin sivuilla tapahtuneiden vierailujen perusteella. Ilman optimoitua verkkosivustoa on mahdotonta tehdä onnistunutta digimarkkinointia.
Optimoidut verkkosivut Digitoimisto Pipelineltä
Jokaisen verkkosivuprojektin takana on visio tavoitteista ja suunnitelma niiden saavuttamiseksi. Hyvin rakennettu ja perusteellisesti optimoitu sivusto tavoittaa asiakkaasi huomion ja ruokkii tulevia markkinointitoimenpiteitä.
Aloita tästä