WordPress-kotisivut Poikkeuksellisen huolellisesti

Kotisivut yrityk­selle

Etsitkö WordPress-toimistoa luomaan uutta ilmettä sivuillesi tai onko yrityksesi käynyt läpi muutoksia?

Digitoimisto Pipeline on optimoituihin WordPress-kotisivuihin ja verkkokauppoihin erikoistunut nettisivujen tekijä. Optimointiprosessimme sisältää sivujen teknisen puolen ja markkinointiin liittyvän psykologian. Optimoidut verkkosivut toimivat vierailijan odottamalla tavalla ja tuottavat tulosta.

Meiltä saat apua myös olemassa olevan WordPress-sivuston modernisointiin ja ongelmanratkaisuun.

Mikä on WordPress?

WordPress on sisällönhallintajärjestelmä kotisivujen ylläpitoon. WordPressin hallintapaneelissa on helppo muokata kotisivujen tekstisisältöjä, tehdä pientä on-page hakukoneoptimointia, luoda uusia lomakkeita ja pitää verkkokauppa rullaamassa.

WordPress on kehittynyt kahdessa vuosi­kymmenessä blogi­järjestelmästä maailman suosituimmaksi sisällön­hallinta­järjestelmäksi.
WordPressin päälle rakennetaan nykyään kaiken kokoisia verkko­sivustoja ja verkko­kauppoja.

Mikä on Wordpress WordPressin edut ja hyödyt

WordPressin edut ja hyödyt

WordPress mullisti verkkosivujen sisällön hallinnan vuosituhannen alussa ja nykyään kolmasosa maailman verkkosivuista käyttää WordPressiä.
Tässä listattuna syitä WordPressin menestystarinalle:

  • Helppo käyttää
  • Turvallinen avoimen lähdekoodin ohjelmisto
  • SSL-suojaus oletuksena
  • Laaja lisäosakirjasto
  • Lukemattomia valmiita sivupohjia
  • Kaikille tuttu ja Suomestakin löytyy valtavat määrät WordPress-osaamista
  • Päivitykset on helppo tehdä parilla klikkauksella ja hallintapaneelista löytyy vaihtoehto automaattisille päivityksillekin
  • Voidaan integroida kolmannen osapuolen palveluihin rajapintojen kautta
  • WooCommerce-verkkokauppa
  • Maailman paras bloggausalusta
  • Hakukoneystävällinen ja työkaluja hakukoneoptimoinnin ylläpitoon
  • WordPressiä kehitetään jatkuvasti entistäkin paremmaksi

Perin­teinen vai headless WordPress?

Headless WordPress tarkoittaa mallia missä erotetaan toisistaan sivuston yleisölle näkyvä osa ja WordPressin hallintapaneeli. Tässä perinteinen WordPress-teeman PHP- ja JavaScript-tiedostoista kasattu malli korvataan erillisellä frontendillä ja WordPress-toimii taustalla sisällön tuottamisen työkaluna. Yleisölle näkyvä verkkosivu voidaan rakentaa esimerkiksi React-sovelluksena, mihin ladataan sisältö Wordpressin kautta hallinnoitavasta tietokannasta Wordpressin REST-rajapinnan tai GraphQL:n avulla.

Headless WordPress ja React mahdollistavat moduuleista rakennetun verkkopalvelun perinteistä WordPress-mallia käytännöllisemmällä tavalla.

Yksi käyttökohde headless WordPressille onkin kun samoja sisältöjä näytetään useassa eri sovelluksessa, kuten verkkosivuilla, mobiilisovelluksessa, intranetissä, VR-ympäristössä ja sosiaalisessa mediassa.

Headless venyttää WordPressin rajoja ja poistaa viimeisetkin rajoitukset, mitä perinteinen WordPress voi nostaa esiin matkan varrella. Sitä kannattaa harkita kun verkkosivusto tulee osaksi laajempaa ekosysteemiä tai halutaan viimeisen päälle nopeaa suorituskykyä ja tietoturvaa.

Perinteinen WordPress-sivusto on hyvä ratkaisu normaalin pk-yrityksen sivuston tai WooCommerce-verkkokaupan toteuttamiseen. Siinä voidaan ottaa täysi hyöty WordPressin lisäosa- ja lohkokirjastoista ja tekniikka konepellin alla on tuttua jokaiselle Wordpress-osaajalle.

Headless Wordpress Headless Wordpress React-sovelluksena

Miten erotut kilpaili­joista?

Uuden verkkosivuston hankkimisessa ei oikein ole mitään järkeä ellei sillä pääse vakuuttavasti samaan sarjaan ja pidemmälle kuin kilpailijoiden sivustot.

Tässä muutamia yleispäteviä keinoja miten optimoidut verkkosivut auttavat erottumaan massasta:

  • Sijoitut hakutuloksissa listan kärkipäähän. Lähes jokaisella sivustolla pääasiallinen liikenne tulee Googlen ja muiden hakukoneiden kautta.
  • Erotut hakutuloksissa niin, että sivuillesi klikataan sisään.
  • Haluat asiakkaasi muistavan sinut. Verkkosivut tekevät asiakaspalvelutyötä 24/7. Luodaan tästä asiakaspalvelukokemuksesta sellainen muistikuva, että asiakkaan on helppo palata asioimaan jatkossakin.
  • Tarttuva tekstisisältö.
  • Yhtenäinen yrityskuva. Kun asiakas on saanut täydellistä asiakaspalvelua yhdessä digitaalisessa kanavassa, on tärkeää, että asiakaspalvelun tarjonnut yritys tunnistetaan ensisilmäyksellä muissakin kanavissa ja livenä todellisessa maailmassa.
  • Kilpailijoiden kotisivuilta todennäköisesti löytyy asioita mitä tehdä heitä paremmin tai mieleenpainuvammalla tavalla.
  • Persoonallisuus. Tätäkin voidaan hyödyntää lähes joka alalla. Omaa erilaista persoonaa esiin tuomalla saadaan aikaan menestystarinoita.
  • Sivuston design ja ulkoasu. Mennään tarkoitusperien ja kohdeyleisön ehdoilla, mutta raikas tuulahdus uutta tai odottamatonta toimii mausteena.
  • Yksityiskohdat kuten laadukkaat valokuvat ja oikeat väri- ja fonttivalinnat ovat aina kotiinpäin.

Miten optimoidut WordPress-sivut syntyvät

Projektin kartoitus

Aluksi selvitämme liike­toimin­nalliset tavoitteet verkkosivujen osalta ja pyrimme saamaan yleiskuvan tuotteista ja palveluista suhteessa asiakas­kuntaan ja tavoitteisiin.
Annamme sitten tämän pohjalta arvion ja aloitamme työn yhdessä sovittujen päämäärien mukaisesti.

Optimointi

Otamme selville asiakas­kohderyhmän tarpeet ja tutkimme tulevaa verkkosivua asiakkaiden perspektiivistä. Suunnitelma käyttäjäkokemuksesta syntyy tämän tutkimuksen tuloksena.

Osana käyttäjäkokemuksen suunnittelua teemme konversio-optimoinnin käymällä läpi kaikki verkkosivuston elementit tavoitteenamme ohjata vierailija ostopäätökseen.

Alustava on-page -hakukone­optimointi on olennainen osa WordPress-projektia. Tähän sisältyy mm. avainsana­kartoitus, sivukartan suunnittelu ja otsikoiden, url-osoitteiden ja metakuvauksien laatiminen.

Sivuston optimointi ja rakentaminen saavu­tettavuus­standardien (WCAG) ja EU:n saavu­tettavuus­direktiivin mukaisesti on tärkeää kun on tarkoitus saavuttaa myös toiminta­rajoitteiset käyttäjät.

UX-suunnittelu
Konversio-optimointi
Hakukoneoptimointi
Saavutettavuus

Visuaalinen ilme ja prototyyppaus

Responsiivisen käyttöliittymän suunnittelu ja prototyyppaus tehdään Figman avulla. Tässä työvaiheessa teemme tarvittaessa tiivistä yhteistyötä asiakkaamme tai asiakkaamme graafikon kanssa.

Käyttöliittymän suunnittelu
Prototyyppaus

Rakennus

Kun kaikki suunnitelmat ovat valmiina, on aika koodata sivusto kasaan.

Toteutustavasta riippuen koodaus tapahtuu WordPressin teematiedostoja tai React-sovelluksen tiedostoja kirjoittamalla. Kielinä toimivat perinteiset HTML, CSS, PHP ja JavaScript.

Jokaiselle sivustolle asennetaan vähintään yksi WordPress-lisäosa. Lisäosia pyritään käyttämään mahdol­li­simman vähän. Mutta esimerkiksi WooCommerce-verkkokauppa vaatii useampia lisäosia jo ihan perus­toimintoja varten.
Perinteinen teematiedostojen päälle rakennettu WordPress-sivusto pitää sisällään lisäosat mm. sisäisen hakukoneoptimoinnin hallintaan ja nopeusoptimointiin.

Tekstisisältö ja kuvat lisätään WordPressin hallinta­paneelin kautta ja siellä niitä pääsee muokkaamaan jatkossa.

Sivuston rakentamis­vaiheeseen sisältyy nopeusoptimointi. Pähkinän kuoressa nopeusoptimointi tarkoittaa välimuistien käyttöönottoa ja kuvien ja muiden tiedostojen pakkaamista pienemmäksi.

Lopuksi tarkastamme ja testaamme sivuston huolellisesti, että kaikki toimii niin kuin pitää.
Useimmat verkko­sivu­projektit valmistuvat 1–2 kuukaudessa ja WooCommerce-verkkokaupat 1-4 kuukaudessa.

Koodaus
Nopeusoptimointi

Ammatti­maiset kotisivut

Teemme yrityskuvaasi sopivan, toimivan verkkosivuston, joka kertoo aidosti yrityksesi tarinaa. Hyvät kotisivut eivät ole täynnä aiheeseen liittymätöntä kikkailua, eivätkä myöskään ole valmiiseen kotisivupohjaan copy-pastettua sisältöä.

Kotisivut suorittavat ennalta määritettyjä tehtäviä. Kotisivut voivat olla hyvän ensivaikutelman luova digitaalinen käyntikortti ja googlettavien asiakkaiden nopea sisäänheittäjä. Ne voivat olla osa yrityskuvaasi ja peilata asiakkaalle yrityksesi arvomaailmaa. Ne voivat tuoda esiin samaistuttavia näkökulmia ja asiakkaalle tuttua ilmapiiriä. Ne voivat herättää tunteita ja luoda yhteyden sinun ja asiakkaidesi välille. Ne voivat toimia blogien alustana ja keskuksena käyttämiesi sosiaalisen median kanavien välillä, missä käyttäjän on vietettävä mielellään aikaansa. Ne voivat edustaa tuotteita ja brändejä.

Koti­sivujen tulee elää ja kasvaa yri­tyk­sesi mukana. Asiakkaasi olettavat löytävänsä ajantasaista tietoa palveluistasi ja herättää luottamusta kun he huomaavat ensisilmäyksellä sivustosi olevan aktiivinen ja ladattu tuoreella sisällöllä.

Oikein toteutetut kotisivut ovat selkeät ja helpot käyttää. Ne latautuvat nopeasti puhelimessakin ja niiden kanssa ei olla ongelmissa kun päivityksiä pukkaa.
Ja ennen kaikkea ne palvelevat asiakastasi.

Condiran kotisivut
Imatran arkkitehtuuritoimiston kotisivut
Talisa Designin kotisivut
Likean kotisivut
Suomen öljylämmityksen kotisivut
Tonifixin kotisivut
Temppelin Emännän kotisivut
Radio 95:n kotisivut
Oulutoitiimin kotisivut
Radio Saunan kotisivut
Kymen hierontapalvelun kotisivut
Gurus Europen kotisivut
Oulun muuttopalvelun kotisivut

Tuottava sijoitus

Digitoimisto Pipeline on WordPress-sivustojen asiantuntija. Rakennamme tarkoitusperiin suunniteltuja tehokkaita ja helppokäyttöisiä verkkosivustoja.

Räätälöidyt WordPress-sivut luodaan tuottamaan tuloksia yrityksellesi ja optimointiprosessimme puristaa niistä viimeisenkin lisäarvon.

Verkkosivut ovat sijoitus tulevaan ja ne myös toteutetaan tulevaa silmällä pitäen. Moderni tekniikka taustalla ja raikas julkisivu kestävät aikaa.

Kun uudet verkkosivusi ovat valmiit ja asennettu paikoilleen olemme käytettävissä jatkossakin digimarkkinointisi tukena.

Aloita tästä WordPress-kotisivujen rakentaminen
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Asiakaspalvelu:

040 817 7258
Avoinna klo 9:30-16:00
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Digitoimisto Pipeline


Y-tunnus: 2738694-3

Puhelin: 040 817 7258

Sähköposti: tuotanto@pipeline.click

Tietosuojaseloste

Digitoimisto Pipeline

Digitoimisto Pipeline